Plecs de clàusules administratives generals
Plecs de clàusules administratives generals de contractació.
L’article 121 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic regula els plecs de clàusules administratives generals. Aquests han de contenir les declaracions jurídiques, econòmiques i administratives, que siguin aplicables, en principi, a tots els contractes d’un objecte anàleg, a més de les establertes en la legislació de contractes del sector públic.
L’apartat 2n d’aquest article disposa que les entitats que integren l’administració local podran aprovar els plecs de clàusules administratives generals, d’acord amb les seves normes específiques, previ dictamen de l’òrgan consultiu equivalent de la CCAA que, en el cas de Catalunya, és la Comissió Jurídica Assessora. La seva aprovació, en tot cas, és potestativa.
Així també, cal tenir present allò que disposa l’article 55.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (LTAIPBG). A aquests efectes, la norma disposa que els plecs de clàusules contractuals han d’incloure els principis ètics i les regles de conducta als quals han d’adequar l’activitat els contractistes i les persones beneficiàries, i han de determinar els efectes d’un eventual incompliment d’aquests principis (veure model de clàusula ètica).
Enllaç
https://contractaciopublica.gencat.cat/ecofin_pscp/AppJava/perfil/ajmollet
- Data d'actualització
- 09 de desembre de 2022
- Normativa
-
- Llei 19/2014 Article 10. Apartat 1. Punt a.
- Font d'informació
- CIDO
- Freqüència d'actualització
- Anual
Compartir